lördag 21 januari 2012

Mys kväll idag med. Har varit risig idag med..Hanna och Po Ann och Zlatko skulle ut äta frågade om vi ville med, såklart jättemysigt gå ut äta,men 1, mår kass, 2 vill inte ha barnvakt till prinsen för han var ju borta förra helgen. Så jag lagade en super god pasta till oss...tog ett halvt glas vin till..Pierre ska kanske hjälpa en vän och skotta inatt, så snöar det mer kan dom ringa inatt..inget vin för han heller...
Jag har lovat mig själv(och Pierre) att bli lite mer positiv,,ibland känner jag inte ens igen mig själv, fy kan verkligen se allt negativt och som problem...hur kunde jag bli sådan här?? Tror faktiskt inte att jag varit det förut..
Idag hemma hos syster så kom Olea fram till mig när vi satt i soffan och bara säger å sådär enkelt sätt som bara barn kan "Kela jag drömde om Gustav inatt, och vet du vad han sa, att han saknade dig"..jag och syster tittade på varandra och desperat försökte börja prata om något annat med tårar i ögonen..höll på börja stört gråta..drömde hon verkligen om Gustav? sen är det klart att hon helt förstår "sorg" mer än Carl..förstår kanske är fel ord..men jag bodde ju med Carl där när jag mått som sämst, hon har ju sett mig gråta över Gustav mååånga gånger...sen bara ett par minuter snare, "väcks" jag till liv av verkligeheten i ett for av sms. Ett sms från Pierre, med gulligt innehåll..har sagt det förut..mitt liv känns ibland som två olika...ibland är det lätt att hantera..ibland skitsvårt..ska till psykologen i veckan...skönt...känns att det var allt för längesen jag var där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar