onsdag 11 januari 2012

Hur får man ihop allt i vardagen undrar jag...Vi tar ändå små hjälpmedel för att underlätta, så som städerska..känns väldigt skönt att kunna ha det..Idag jobbade jag till sex, vilket innebär att jag inte är hemma förrens efter sju, vilket innebär att Prinsen sover och att jag inte träffat honom sen igår kväll och får inte träffa honom förrens imorgon kväll..riktigt trist..Skulle spinnat idag med Inger men fanns inte en chans att jag hann hem...
Jag ska lägga mig ute i badet en stund för jag har ont i ryggen..gnällig jag låter...ska skärpa mig....idag blev Pierre lite irretrad på mig att jag hade sån kass framförhållning att han behövde hämta prinsen..fic även ringa dagis att prinsen fick var där till kl sex..men jag försvarade mig att "jag hade tänkt" åka i tid..hm...katastrof av mig... Då är det ändå så skönt att ha en kille som alltid är så jäla positiv, inte en sur min när jag kom hem..han hade redan släppt det..skillnad mot mig som är betydligt mer långsint...
Har så mycket jag vill göra, ta tag i som jag inte riktigt vet hur jag ska forma...Kan känna ibland att jag vill engagera mig i mer saker som ligger varmt om hjärtat mot vad jag hinner med...
Ska iallafall springa göteborgsvarvet, får bli vårens utmaning på den fysiska biten...ska ge mig ut på lör tänkte jag..att säga att jag ska springa vore en stor lögn..lufsa..lunka..flåsa runt är nog mer sant..funderar på att börja med pt träning igen..

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Känns som jag stalkar dig med mina kommentarer, om du vill ha tips på en bra pt. Lotta Björnsson på Sirius är grym. Gnäller gör vi ju alla, mer eller mindre. frågan är ju bara vad man gör för konstruktivt av det sedan!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det var värt att tänka om, om det känns svårt i vardagen. Kanske det inte alltid är värt att jobba heltid. Tiden tillsammans med ens familj är väll ändå det bästa man kan ha. Jobba mindre o få mer tid tillsammans med sitt barn kan nog vara värt en hel del, inte i pengar men i Kärlek och välmående. Det är en dyrbar tid som aldrig kommer tillbaka. Den gäller att ta tillvara på. Då kan det vara bra o stanna upp och känna efter, o inte låta ekorrhjulet snurra iväg med en för fort.....

    SvaraRadera