söndag 25 mars 2012

Skulle åkt Sthlm idag men bokade om biljetten åker upp imorgon bitti istället..är så seg idag, känner mig helt degig i huvudet..denna förbaskade förkylning ger sig inte,..kan man säga så "degig"..ja orkar inget..hade tänkt fixa lite jobb saker som hänger över mig men orkade inte..gör det på tåget imorgon istället..Var hemma hos mamma och pappa idag, såå mysigt mamma hade gjort våffloroch syster med familj var där..Kommer bli en låååång dag imorgon, tåget hem imorgon kl 16 och kommer dit kl 10... däremellan ska jag klämma in tre möte en lunch gå graven,,och allt ligger INTE i samma stads del...typisk...sen tisdag så ska jag va på jobbet innan sju....härlig start på veckan:) sen att det händer så mycket tråkiga saker runt om oss, underlättar inte direkt....Det får mig och undra om man ska värdera om sina födelsedager, är det så att man kanske ska fira För att man fått leva ett år sen senaste födelsedagen..?? Bittert va?? ja vet så kan man ju inte leva men snart undrar jag...Känns som den sista tiden är det så mycket sorg runt om,..cancern tog Solveig, den tog Anna, den gav Carls farmor ett tufft besked,mormor fick en stor stroke, just nu går Pierres kusin igenom en fruktansvärt tuff period med hoppet som största tillit, hur livet kan gå från frisk ena dagen till kritiskt nästa är ofattbart.. Livet är tufft..
Vet att det kommer vara jobbigt att gå till graven imorgon, så längesen jag var där...alltid lika overkligt att se hans namn på gravstenen...alltid lika ont i hjärtat....vill åka dit med Carl snart och lägga en blomma..han känns så stor nu att han förstår iallafall lite mer..minns hur absurt det var när jag var och beställde gravstenen och Carl kröp om omkring i det där utställningsrummet med alla stenar..klättrade på dom..och där satt jag och skulle koncentrera mig..beställa en gravsten till hans pappa....tur Carina var med....
Pierre är på väg hem, kan inte slappna av förrens han är hemma, är överdrivet orolig att det ska hända något på vägen..Ja riktigt orolig faktiskt,gillar verkligen inte att dom kör, vet att dom är slitna & trötta och kör säkert för fort..Vill han ska komma hem nu så jag kan krypa upp i hans famn och somna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar