fredag 2 mars 2012

Min glad fis




Var tids optimist idag..känner mig som Alfons Åberg, en kollega sa till mig vid fyra idag " skulle inte du sluta nu" mitt svar "jo jag ska bara"..min standard "jag ska bara"... när klockan var 16:45 insåg jag att det var dags att springa till bilen..rivstart, ringer Pierre som är super stressad på sitt jobb och vill absolut Inte prata med mig..Ok jag tänker att jag kommer nog hinna till Lidköping till 17:30..inga problem, ljust ute torrt väg lag... Men då plingar den jäv... bensin lampan till..fasen jag struntade i att tanka i morse för jag orkade inte gå upp 10 min tidigare..Inser att jag Måste tanke..Pinsamt men får ringa dagis, säga jag blir liiite sen.. Blev dock bara 15 min sen.. Carl var ute och lekte när jag kom.. Älskar Carls dagis, dom är alltid så glada och positiva, Inga sura miner när jag var sen..skönt.. Kom hem parkerade bilen och då poppar en liten tanke upp."just det jag har inga nycklar hem"..grattis Mikaela..In i bilen igen, hämta dom hos mamma, sen hem..kvällsmat.. Hade tänkt att Carl skulle få vara vaken lite längre men han ville vi skulle "musa" betyder mysa med en saga i hans säng vid 19 sen slocknade han... Vågade inte ligga kvar i hans säng för då skulle jag också somna..
Så nu har jag svirat om till mina favorit jeans en skön top, hällt upp ett glas rött och softar i soffan.. Pierre kommer nog inte hem förrens vid 02 tiden skulle jag tro..
Imorgon har jag lovar Carl att vi ska köpa "sånger" = kalsonger..han bajasar och kissar allt oftare på toaletten.. duktig kille!! Han har blivit så stor..älskar denna åldern på honom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar