söndag 18 december 2011

NU ska jag verkligen skärpa mig och INTE äta något gluten..Märker med en gång att jag svullnar i hela kroppen även mina fingrar, idag var dom som prinskorvar för vi åt pasta igår, känner mig uppblåst på magen med..går upp ca 3kg på ett dygn när jag äter gluten.jättekonstigt..får super ont i magen med, så hur svårt ska det vara att låta bli, tydligen väldigt svårt för mig..men de är ju såå gott.. Skärpning!! Efter nyår ska jag börja hänga med Inger på spinning en gång i veckan, kommer bli jätte kul och säkert sjukt jobbigt... lite mer snö står på min önske lista så jag får ta ut mina längdskidor och rasta dom...bor ju jätte nära spåret och de är upplyst på kvällen...Måste komma igång med lite träning om det ska hända något på vågen, och såklart blir ju piggare. Mitt löfte hela denna julledighet blir att varje dag vara ut minst en timme leka/ gå promenader med Carl oavsett väder.. Ska inte äta massa skräp för att vi är lediga utan bara äta bra mat med kvalitet..och efter nyår så ska jag sluta med mitt enda beroende...Blir mitt nyårslöfte..Mitt beroende är Ligth läsk...så dåligt, jag vet..är i läsk träsket..Måste slut med det..kan ju absolut inte vara bra för kroppen...

1 kommentar:

  1. Kanske kan vara läge att göra en Gastro, två av medlemmarna i min familj har Glutenintolerans och de får ungefär likvärdiga symtom när de intagit föda med gluten.

    God Jul

    Kram

    SvaraRadera