måndag 29 augusti 2011

gå vidare..

Detta med att gå vidare är ett oändligt samtals ämne, när är det ok? VEM är det som bestämmer det? Hur ska man göra.. ja det känns som det är ett tabu belagt ämne det här med att gå vidare i sorg...VEM har egentligen rätt att döma om någon ska "få" gå vidare i livet. . För att man går vidare har man då glömt.? Nä knappats.. Men de är så otroligt lätt att säga att "du är värd träffa någon" sen när den dagen knackar på dörren så finns det åsikter kring detta... Är det ok?? Nä det tycker jag inte..Jag tycker inte att någon kan ha en åsikt om hur lång/kort tid det tagit för vad vet man. Var man där 24h om dygnet....när sorgen och saknaden var så stor att det kändes som det skulle äta upp en....
Nä jag ska sluta att ha "dåligt" samvete och känna mig "dum" och be om ursäkt för att jag träffat Pierre.. Jag är istället så fruktansvärt glad att jag fått turen att träffa honom. Att han älskar mig OCH Carl och orkar med mitt sorge bagage.. Att jag kan känna en kärlek och älska någon igen. DET betyder INTE att jag glömt..kommer jag aldrig att göra...någonsin..

2 kommentarer:

  1. DU och ingen annan bestämmer, glöm aldrig det älskade vän! De som inte är glada för din skull är inte ens värda att ha en åsikt.

    SvaraRadera
  2. Håller med Carina. Det är ju DITT liv, ingen annan vet vad du har gått igenom. Ingen annan har rätt att tro att man kan ha en inflytelserik åsikt om ditt liv så länge du mår bra, o Carl förstås. Jag hejar på dig, tycker att det du gjort är fantastiskt!! =)

    Kram

    SvaraRadera